Niki Moves

Avagy mit csinál Niki? Terepfutás : jóga : aszfaltfutás : erősítés : regeneráció

Regenerálás gyermekkorom helyszínén

Nagyon sokáig voltam vidéki lány, itt, a nyugati határszélen, ahol mindenki tud németül vagy így, vagy úgy. Régen az osztrák határ közelsége azt jelentette, hogy a "sógorék" a Fő téren harsányan és nagy mellénnyel kiabáltak, miközben sajtot és szalámit shoppingoltak maguknak, ma pedig azt, hogy ha lakást újítasz fel, nem találsz szakembert, mert mindenki a tizenpár kilométerre levő Ausztriában dolgozik. Nekem egy szép, rendezett várost jelentett, ahol egy idő után zavaró, hogy majdnem mindenkit ismersz, és már majdnem minden értelmes cégnél dolgoztál. Itt töltöm a szombatot, így itt is futottam a regeneráló kocogásomat.

A város most is szép, és sokkal rendezettebb, tisztább, élhetőbb, mint a főváros, még a zebrán is átengednek, sőt, Indy kutya közeledtére is fékeznek az autók. 40 percem volt csak futni, így a szokásos "Muskátli" útvonalra mentem, hogy a kutya is cirkálhasson szabadon - ez amúgy egy utcáról elnevezett szegmens Straván, ki a városból az osztrák határ irányába, ahol ezen rövid idő alatt ma is három futóval találkoztam, úgyhogy elég népszerűnek mondható. Sík, úttesttől külön épített bringaút, mellette patak és mező - minden adott. Úgy éreztem, jó lenne még sokat futni, szétnézni a városban, mert itt le vannak takarítva a járdák, sok fa szegélyezi az utakat, vannak bringautak, és mert egyszerűen jó lenne így nézelődni. Sajnos persze itt sem minden tökéletes, a kedvenc kicsi parkomat éppen kettévágták: a kis, fenyőfákkal övezett ösvény most egy építkezésbe fut, láthatólag a templomhoz építenek valamit hozzá, erőszakos módon rá arra az ösvényre, ahol az emberek eddig vagy a templomba, vagy mellette jártak. Undorító. Csak remélem, nagyon erősen, hogy ezt a kis parkot, ami a gyermekkorom egyik fontos színhelye volt, végül nem keríti majd el ugyanígy ugyanez a templom... 

img_2865.JPG

Szóval csak kocogtam, alacsony pulzuson, nézelődtem, élveztem a hűs levegőt a fájó homlokomon, aztán sajnos fordulhattam vissza. Visszafelé megálltam a kis gyalogos hídon, ami a patak fölött vezet át: ekörül a patak körül forgott az életem 8 éves koromtól, amikor ide költöztünk a partjára. Leállítottam az órát, és engedtem Indyt bogarászni, isten tudja mit kergetni, túrni a havat, rásétálni a jégre.

enlight310.jpg

Tegnap pedig elvégeztem a hét másik fokozó edzését, de ez csupán annyiban említésre méltó, hogy ezúttal edzői parancsra mentem futópadra. Először örültem, wow, vadiúj futópad a teremben, még nincsenek betörve a gombok, nem kell könyökkel ráfeküdni, szép sárga sáv a szalag szélén, hogy le ne essek, tágas pakolórekeszek, és saját, állítható ventilátor. Nem tartott sokáig az örömöm, mert kiderült, hogy ugyanakkor a futópad nem jól méri a sebességet, és amikor 8 km/h-t jelez, akkor futok olyan pulzussal, mint máskor 10 km/h felett. Megbeszéltem a futószomszéddal, megnyugodtunk, nem mi fejlődtünk vissza az előző nap óta. Viszont mivel sem a pad, sem pedig az óra nem mért helyesen, teljesen vakon teljesítettem az edzést, a fokozás sem ment rendesen, mert valamit folyton állítgatni kellett. Nem készült róla fotó, emlékezni sem érdemes rá, ez csak egy edzés, amit úgy-ahogy megcsináltam.

Holnap Icebug Göcsej 33!

A bejegyzés trackback címe:

https://nikimoves.blog.hu/api/trackback/id/tr213712424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Niki Moves

Terepfutás, jóga, aszfaltfutás, erősítés, regeneráció - majd kezdd elölről

Jóga sportolóknak Facebookon

Címkék

air yoga (1) alpok (2) Altra (2) ashtanga (1) aszfaltfutás (8) ausztria (1) belső utazás (6) beszámoló (4) betegség (4) boka (6) boldogság (11) Börzsöny (11) bringázás (5) Budai-hegység (5) calisthenics (1) catcalling (1) Cortina Trail (1) Dolomitok (2) drop (2) edzés (31) edzésterv (4) elmélkedés (21) erdő (8) erősítés (7) esés (2) fájdalom (9) fejlődés (8) felfedezés (1) fenyves (2) fjord (1) flow (4) fokozó (5) folyó (2) frissítés (4) futás (42) futás barátokkal (7) futás nélkül (6) futás télen (14) futócipő (7) futópad (4) futótechnika (4) görgő (1) Görögország (2) Halama Levente (1) hegyek (7) hegymászás (3) hétköznap (2) (5) hot yoga (1) icebug göcsej (4) Inov8 (3) instagram (2) instant túra (2) jég (2) jóga (17) kaland (1) Kanada (2) kérdések (1) kérdezz-felelek (1) készülés (4) kihívás (3) Kőszegi-hegység (2) közös futás (7) lista (3) Lubics Szilvia (1) Mátra (3) Mátrabérc (6) Mecsek (1) motiváció (12) napirend (1) nemszeretem (1) Nemzeti Park (1) off-season (4) offroad (1) OKT (2) Olaszország (1) Panoráma Trail (1) pihenőhét (4) Pilis (5) pulzus (11) pulzuskontroll (14) Québec (1) regeneráció (10) Retyezát (1) Románia (1) Run&Core (1) saját testsúlyos edzés (1) sár (9) sérülés (7) SMR henger (1) Spartathlon (1) szabadság (12) szarvasbőgés (1) Szentlászló Trail (3) szomorúság (5) tájékozódás (2) tajga (1) tél (7) teljesítménytúra (3) tempófutás (2) terepfutás (36) természetvédelem (3) teszt (1) Teva (1) tundra (1) túrázás (8) ultrakék (1) utazás (5) UTH (5) vadászat (1) vadkemping (2) változás (2) változatosság (9) verseny (14) verseny előtt (4) verseny után (1) vinyasa flow (1) vtm (3) zéró drop (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása