Niki Moves

Avagy mit csinál Niki? Terepfutás : jóga : aszfaltfutás : erősítés : regeneráció

Rákészülök...

Nos, eddig tartott a versenyek nélküli futóélet, most jöhetnek a megmérettetések!

Vasárnap a Vértesben futom a VTM Ultra távját (50 km, 1200m+ szint), így ez a hét már a feltöltődésé, rákészülésé. Ugyan nem ez a fő versenyem, nem itt leszek a legjobb formámban még, és itt még nem lehet "mindent bele" tempóval futni, azért a távot és a terepet tisztelni kell, nem lehet csuklóból kirázni. Kevesebbet futok, kevesebbet erősítek, finomabban jógázom, nem csinálok semmi újat vagy szokatlant, vagy nagyon megerőltetőt, nem most kell keménykedni és alkarállást gyakorolni. Lesz a héten regeneráló futkározás, masszázs, szauna, és sok olvasás, filmnézés, pizzaevés, vízivás, pihenés, valamint a szintrajz nézegetése és memorizálása.

enlight342_nyujtas.jpg

Az utolsó komolyabb edzésem ismét egy terepen, emelkedőre történő fokozó volt. Ugyanarra az emelkedőre kellett visszamennem. Most más terepviszonyok fogadtak: legutóbb elviselhető sár volt (szeles domboldal ez, gyorsan szárad), most azonban hó és csúszós-süppedős agyagos sár. Előre tudtam, hogy így gyorsabb nem leszek az előzőhöz képest, viszont legalább készülök a hétvégén várható terepviszonyokra, a Vértes sem a namíb tengerpart éppenséggel. Szóval futkostam föl-alá a domboldalon, amikor lent a völgyben megszólalt egy riasztó. Pontosan abból az irányból, ahol parkoltam, pontosan olyan hangon, mint az autóm riasztója - ami ok nélkül soha nem szokott megszólalni. Megálltam, füleltem. Elhallgatott. Majd újra megindult. Így lett rövidebb az edzésem... Negyed óra lefutni a völgybe, a kocsi ott állt sértetlenül, azt pedig, hogy mi történt, soha nem fogom megtudni. Kicsit lent még hozzátettem a távhoz, de a fokozót nem folytattam.

img_3347_terepfutas.JPG

Ezen kívül két regeneráló futással gazdagodtam, melyek közül az egyiket szintén meg kellett vágni. Terepen szoktam a regenerálót is futni, illetve mezőnek hívom inkább, földutak és csapások a kukoricatáblák között.

img_3350_terepfutas.JPG

A kutya vette észre a 20. percben a hóban vergődő ragadozó madarat. Rászóltam, hogy ne menjen oda, ne piszkálja (nem bántaná, de stresszelni se kell az állatokat), a madár pedig bukfencezett be egy árokba, majd egy másikba, míg végül egy vízzel teli, mély árok alján megrekedt. Lemásztam hozzá, Indy kutya mögöttem, szótlanul kíváncsiskodott. A madár, amely vörös vércse volt, ott ült a hóban, és csak nézett rám, köztünk 2 méter távolság. Gyorsan hívtam a férjemet, hogy ő is segítsen állatbefogót, madármentőt, bárkit keríteni, de sajnos csak annyit tudtunk meg, hogy ilyenkor nekünk kell befogni a sérült állatot, és beszállítani az Állatkertbe.

img_3302_voros_vercse.JPG

A vércsének csálén állt a szárnya, de nem tudtam eldönteni, mi is a baj. Végül Gyuri kijött autóval (közel volt a város széle), hozott törölközőt meg dobozt, és szerencsére nekem télikabátot is, mert a fél órás ácsorgásban eléggé átfáztam, kínomban már a kacsatáncot énekeltem és táncoltam, hogy ne fázzak meg. Rádobtam a törölközőt a madárra, de nem tudtam elég gyorsan megfogni, és kirepült alóla. Fogalmam sincs, mi lehetett vele: törött szárnnyal nem tudott volna elrepülni, de az se normális, hogy egy ragadozó madár ott ücsörögjön mellettem fél órát. Mivel átfagytam, nem futottam tovább, aznap már csak jóga és erősítés volt az edzésprogram.

A másik regeneráló futásom sztorija ennél sokkal egyszerűbb. Az Ultimate Direction tervezői biztosan nem gondoltak erre, de a mellénybe remekül elfér 6 szelet fagyasztott rántott hús, ezekért futottam el Erzsikéhez.

enlight343_nyujtas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nikimoves.blog.hu/api/trackback/id/tr7313756850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Niki Moves

Terepfutás, jóga, aszfaltfutás, erősítés, regeneráció - majd kezdd elölről

Jóga sportolóknak Facebookon

Címkék

air yoga (1) alpok (2) Altra (2) ashtanga (1) aszfaltfutás (8) ausztria (1) belső utazás (6) beszámoló (4) betegség (4) boka (6) boldogság (11) Börzsöny (11) bringázás (5) Budai-hegység (5) calisthenics (1) catcalling (1) Cortina Trail (1) Dolomitok (2) drop (2) edzés (31) edzésterv (4) elmélkedés (21) erdő (8) erősítés (7) esés (2) fájdalom (9) fejlődés (8) felfedezés (1) fenyves (2) fjord (1) flow (4) fokozó (5) folyó (2) frissítés (4) futás (42) futás barátokkal (7) futás nélkül (6) futás télen (14) futócipő (7) futópad (4) futótechnika (4) görgő (1) Görögország (2) Halama Levente (1) hegyek (7) hegymászás (3) hétköznap (2) (5) hot yoga (1) icebug göcsej (4) Inov8 (3) instagram (2) instant túra (2) jég (2) jóga (17) kaland (1) Kanada (2) kérdések (1) kérdezz-felelek (1) készülés (4) kihívás (3) Kőszegi-hegység (2) közös futás (7) lista (3) Lubics Szilvia (1) Mátra (3) Mátrabérc (6) Mecsek (1) motiváció (12) napirend (1) nemszeretem (1) Nemzeti Park (1) off-season (4) offroad (1) OKT (2) Olaszország (1) Panoráma Trail (1) pihenőhét (4) Pilis (5) pulzus (11) pulzuskontroll (14) Québec (1) regeneráció (10) Retyezát (1) Románia (1) Run&Core (1) saját testsúlyos edzés (1) sár (9) sérülés (7) SMR henger (1) Spartathlon (1) szabadság (12) szarvasbőgés (1) Szentlászló Trail (3) szomorúság (5) tájékozódás (2) tajga (1) tél (7) teljesítménytúra (3) tempófutás (2) terepfutás (36) természetvédelem (3) teszt (1) Teva (1) tundra (1) túrázás (8) ultrakék (1) utazás (5) UTH (5) vadászat (1) vadkemping (2) változás (2) változatosság (9) verseny (14) verseny előtt (4) verseny után (1) vinyasa flow (1) vtm (3) zéró drop (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása